Galeria Pod Chmurką / Open Air Gallery

sobota, 15 września 2012


 Opowieść o fascynacji.

Tak. Jestem zafascynowana poszukiwaniem słów. Trawię na to całe chwile! Pod drzewem, siedząc na czerwonym kocu. W pociągu, który pędzi na podłódzką wieś. W " Kolorach" na kawie. Wreszcie przy kuchennym stole, czyli w mym biurze;)

Krótkie zdania obwieszczające coś komuś. Nie służą na pozór niczemu i nikomu. A jednak cieszą mą duszę, bo ja przy tym szukaniu słów, zatracam się gdzieś, oczyszczając pamięć. 

Mam wobec nich plan
Muszę jednak zebrać ich sto! Nie spieszę się... Gromadzę je między kartkami pewnej książki...


Wiem, że się nie da! Wiem, że nie mam wpływu na ludzki los. Ale... może taki kupon! Taki tani kupon kogoś uszczęśliwi?! Ważny, bo sprawdzony.






Do "pięciu malutkich drzew" mam ja słabość. Od nich zaczęła się zabawa. Nie mogłam sobie odmówić!


















Po co komu takie paciorki? Po co komu włóczkowe kanarki z takimi paciorkami? Ileż to w domach mamy zupełnie niepotrzebnych rzeczy...


















Wilcze uszy miewam często. Lubię wilki. Co robić!














 Po co komu taki gruchot. A jednak... Żal czasem wyrzucić coś, co towarzyszy nam od wieków!


9 komentarzy:

  1. uwielbiam. mnie są potrzebne, bardzo. powodują uśmiech, zatrzymują czas.

    OdpowiedzUsuń
  2. rozbrajające są te Twoje małe dziełka:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda, że Cię zabrakło na Pchlim.

    OdpowiedzUsuń
  4. No to szukam dalej... odpowiednich sylab, słów, fraz... niech inspirują nie tylko mnie;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Same perełki!Jesteś niesamowita!

    OdpowiedzUsuń
  6. Taak, racz nas nimi, jak najdłużej!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mogę Cię zainspirować?

    "Moje serce to wrak
    Dają mu 80lat i laskę
    Lecz serce porusza ciepła krew
    włóczęgów, kobiet i zwierząt" (Jerzy Harasymowicz "Wrak")

    "Trzy dni
    Głodzę swój brzuch
    żeby nauczył się jeść
    Słońce

    Mówię do niego - Brzuchu,
    wstyd mi za Ciebie.
    Musisz się uduchowić
    musisz jeść Słońce" (Anna Swirszczyńska "Głodzę swój brzuch w celech wyższych")

    "(...) A między żebrami ma energię
    paliwa rakiety kosmicznej" ( jakpowyżej, "Harcerz")

    "(...) Z tyłu głowy, poza gałkami oczu
    nosi w kościastym relikwiarzu czaszki
    bunt" (jak wyżej "Bunt"

    " Jestem przestrzen niezamieszkana, nie zaludniajcie mnie
    nie meblujcie mnie, nie wstawiajcie we mnie niczego (...) Jestem przestrzeń od wszystkiego wolna" (jak wyżej "Przestrzeń"

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialne :) Czasem, zupełnie bezwiednie robię coś na ten kształt w swoim szkicowniku.

    OdpowiedzUsuń